یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 19 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
محیط زیست شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۰:۵۳:۵۸

کتابچه حوادث آلودگی نفتی دریایی تهیه شد

باشگاه خبری فراساحل: معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از تشکیل کارگروه فنی تدوین استانداردهای زیست محیطی مورد نیاز برای امکانات و تاسیسات لازم جهت دریافت آب توازن و فضولات نفتی از نفتکش‌ها، کشتی‌ها و شناورها خبر داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مانا، پروین فرشچی از تشکیل کارگروه فنی تدوین استانداردهای زیست محیطی مورد نیاز برای امکانات و تاسیسات لازم جهت دریافت آب توازن و فضولات نفتی از نفتکش‌ها، کشتی‌ها و شناورها خبر داد و گفت: این کارگروه متشکل از نمایندگان دستگاه‌های ذی ربط است که جلسات آن به صورت مستمر برگزار می‌شود. فرشچی برگزاری دوره آموزشی آشنایی با فرایندهای سکو و سازه‌های نفتی را یکی دیگر از اقدامات مهم معاونت محیط زیست دریایی طی یک سال گذشته عنوان کرد.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه اعلام اولویت‌های پژوهشی سال95دفتر بررسی آلودگی‌های دریایی و بارگذاری اطلاعات عملکرد دفتر بررسی آلودگی‌های دریایی در سامانه پسماند را از جمله اقدامات صورت گرفته از سوی دفتر آلودگی‌های دریایی در راستای استقرار نظام آمار و اطلاعات محیط زیست دریایی کشور عنوان کرد. وی ارتقای وضعیت محیط زیست دریایی را از دیگر برنامه‌های معاونت محیط زیست دریایی اعلام کرد و گفت: هم اکنون در این راستا همکاری با کنوانسیون تهران، همکاری با جایکا و همکاری با سازمان منطقه‌ای راپمی در حال انجام است.

فرشچی، استفاده از توانمندی و امکانات در جهت بهبود محیط زیست دریایی را از جمله اقدامات صورت گرفته در راستا اعلام و به تهیه کتابچه حوادث آلودگی نفتی دریایی در آبهای ایران از سال 1390 تا 1395 و برگزاری دوره نحوه بررسی ارزیابی اثرات زیست محیطی مربوط به پروژه‌های دریایی اشاره و آن را اقدامی مهم در راستای پروژه‌های حفاظت محیط زیست ارزیابی کرد.  
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، توسعه و تقویت همکاری‌های بین المللی و منطقه‌ای زیست محیطی را سیاست اصلی اتخاذ شده به منظور ارتقای وضعیت محیط زیست دریایی در آبهای جنوبی و شمالی کشور عنوان کرد.  

وی، اجرایی نشدن کامل برخی پروتکل‌ها و توافق نامه‌های ملی و منطقه‌ای را مشکل اصلی همکاری بین المللی اعلام کرد و گفت: ارتقای محیط زیست دریایی با محوریت همکاری‌های بین المللی و منطقه‌ای زیست محیطی دنبال خواهد شد. فرشچی به برگزاری مراسم بزرگداشت روز دریای خزر در مرداد ماه امسال در سه استان شمالی ساحلی کشور اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این مراسم تنویر افکار عمومی و آشنا کردن جوامع محلی حاشیه این دریا با اهداف کنوانسیون حفاظت از محیط زیست دریای خزر است. این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، همچنین از شرکت در اجلاس منطقه‌ای که به منظور بررسی پیش نویس متن طرح منطقه‌ای مقابله با آلودگی نفتی در دریای خزر همزمان با لازم الاجرا شدن اولین پروتکل الحاقی به کنوانسیون تهران با عنوان "پروتکل آمادگی، واکنش و همکاری منطقه‌ای در مبارزه با سوانح آلودگی نفتی" در مرداد ماه امسال در آکتائو قزاقستان خبر داد. 

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، همچنین به برگزاری جلسه ای با حضور هماهنگ کننده سازمان منطقه‌ای راپمی و نمایندگان وزارت امور خارجه و مرکز بین الملل و کنوانسیون‌های سازمان در یازدهم مهر ماه امسال اشاره کرد وگفت: این جلسه به منظور پیگیری دلایل عدم برگزاری جلسات اصلی شورای وزیران سازمان منطقه‌ای راپمی و همچنین کند شدن روند فعالیت‌های تخصصی و علمی منطقه برگزار شد.



  کد خبر : 2644
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :